2010.05.09. 20:38
Közben az előbb egy érdekes dolgot láttam fb-on. Új csoport: "Ha meglesz 1000 tag, XY-nak maradnia kell a suliban." csoportleírás: XY el akar menni a suliból, ezt akarom megakadályozni.Mindenesetre érdekes.
2010.05.09. 15:13
Fegyelmezett és fegyelmezetlen viselkedés az iskolában
A legtöbb tanárjelölt talán a fegyelmezéstől fél. Mindenkinek vannak tapasztalatai iskolás éveiből: a megszégyenítéssel vagy nálunk "kukóval" fegyelmező tanár; a tehetetlen pedagógus, akinek fejére nőnek a diákok; az a fajta tanár, aki bár nem mond vagy csinál…
2010.05.05. 22:18
Olvasónapló (2.)
Gonda Zsuzsa a tanulmány második részében egy anyanyelvi óra vázlatát adja, az óra témája: Az érvelés tanítása 9. osztályban.„Az IKT eszközök és e-tananyagok használatának legáldásosabb következménye, hogy újra kénytelenek vagyunk tervezni – új, más szempontok…
2010.05.05. 20:07
Differencilás
"Legalább annyira kell törődnünk azzal, hogy hogyan tanítunk, mint amennyire korábban azzal törődtünk, hogy mit tanítunk." - John Bruer: Schools for Thougth - Paul Ginnis, Tanítási és tanulási receptkönyv mottója A differenciált munka megszervezése véleményem…
2010.05.04. 18:33
Digitális nemzedék
Nemzedéki különbségek, kommunikációs problémák. Vagy a vessző helyére tehetnünk (automatikusan) egyenlőségjelet is? Az utóbbi pár évben mintha sokkal nagyobb léptékű lett volna a gyorsulás a világban, mint régebben. Mióta pl. én leérettségztem, számtalan új…
2010.05.04. 16:16
Oktatás, informatika, módszerek, iskola 2.0, hálózati tanulás-tanítás
Alapvetően ezek a kulcsfogalmaink a félév során. Hogyan vonhatjuk be a hatékony tanítás-tanulás folyamatkörbe a 21. század alapvető technikai eszközeit? Hogyan működik a közösség, ha tanulásról van szó? Mi az a konnektivizmus? A megváltozott környezetben, feltételek…
Gonda Zsuzsa: Az itenraktív tábla használata az anyanyelvi órán - 1. rész(http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=46) A megváltozott tanulási környezet tényezői közül melyek az igazán fontosak? – az anyanyelvi nevelésben részt vevő…